Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Saturday, April 30, 2011

Durian Musang King

hoh...nak g balik kampung now..cari durian...kau ade???? tak de kan??? hahahahhahahhahahahahaha

ok tu aje.... chowww...

Thursday, April 28, 2011

Maaf Kamu Bukan Ninja!!!!

Sebuah kereta , tiba-tiba rosak di hadapan sebuah rumah. Pemandunya kemudian berjalan ke arah rumah dan mengetuk pintu dan berkata “kereta saya rosak, bolehkah saya tumpang tidur disini?” Sebenarnya tuan rumah tersebutadalah seorang ninja, ninja tersebut menerimanya dengan tangan terbuka, menyediakan pemuda tersebut makan malam, bahkan membantu memperbaiki keretanya.

Ketika pemuda itu hampir tertidur, dia mendengar suara-suara pelik. Esok paginya, dia bertanya pada ninja tersebut mengenai suara apa itu, tapi ninja berkata “Saya tidak boleh memberitahu kepadamu, kerana kamu bukan ninja…“.
Pemuda tersebut kecewa, namun tetap sangat berterima kasih, dan meneruskan perjalanannya.

Beberapa tahun kemudian,secara kebetulan, pemuda yang sama kembali mengalami rosak didepan rumah yang sama. Lagi sekali ninja tersebut menerimanya, memberi dia makan malam, dan bahkan memperbaiki keretanya.

Pada malam itu, dia mendengar suara-suara pelik lagi seperti yang dia dengar beberapa tahun sebelumnya.

Pada paginya, dia bertanya pada ninja tersebut, suara apa itu, namun lagi-lagi ninja berkata “Saya tidak boleh memberitahu kepadamu, kerana kamu bukan ninja”.

Pemuda itu berkata, “ok, ok, saya terasa amat teruja sangat nak tahu…

Jika satu-satunya cara untuk mengetahui suara itu adalah menjadi seorang ninja, bagaimana caranya saya boleh menjadi ninja”?

Ninja tersebut menjawab, “kamu harus berjalan sekeliling dunia dan menghitung berapa banyak rumput diatas dunia ini. Apabila kamu sudah selesai mengira, kamu akan jadi ninja”.

45 tahun kemudian, si pemuda kembali dan mengetuk pintu rumah tersebut. dia berkata “Saya telah mengelilingi dunia, dan mengetahui bahawa jumlah rumput adalah 145,236,284,232 hela.

Ninja tersebut menjawab, “selamat, kamu telah menjadi ninja, Ok sekarang saya akan menunjukkan tempat suara-suara pelik tersebut”.

Ninja tersebut membawa pemuda tersebut ke sebuah pintu kayu, dan berkata “Suara itu berasal dari belakang pintu itu”, si pemuda membuka pintunya tetapi ternyata ia berkunci, dan dia berkata “Hey! mana kuncinya”, ninja tersebut memberikannya kunci, dan apabila pemuda tersebut masuk rupanya di belakang pintu kayu tersebut ada sebuah pintu lagi yang terbuat dari batu, si pemuda meminta kunci untuk pintu batu tersebut.

Untuk Lelaki Sahaja ~ dapatkan perut 6 pax macam dulu2

pada lelaki bukak mate besau2. Haaaa... lelaki mane yang nak perut die boroi je kan..melendut2 ..nak tackle awek pun awek pandang sipi je..... ko phewitt2 la  macam mane pun awek tak layan der..dorang wat sombong je , jalan sambil bagi itik makan dedak....xde nye nak layan korang..lain la kalo perut ko melendut2, muke pecah rumah, tapi poket ko terkeluar duit macam ni


yang ni kemungkinan besar dorang pandang..haaaa...muke tak ensem poket tak tebal xpe derrr, jangan perut ko boroi menyondol2 orang depan dah... biasa aku tengok lelaki kalau dah kawen insyaallah perut die boroi..yela makan minum terjaga..mesti korang teringin kan nak perut macam dulu balik....hari2 ko belek album lame korang, sampai nangis2..sensitip ooo tengok keadaan perut skang ngan dulu


haa...sentap la tu..
dulu

skang....

hahahaha...gile gaban..bagi yang pemalas nak senaman ni aku ade cara die..korang beli la alat kat bawah ni..tapi aku tak jamin la keberkesanan die...





sesape yang try alat ni..korang leh la wat testimoni n jgn segan hantar pada aku..
mekasih


motif entry??????? 
brader subaru yang aku kenal tu perut die boroi gile...makcik ain slalu pandang sinis je ngan die..syian die..aku ngan schawan  bukan minat brader tu..aku minat subaru die..harap maklong

Sazzy Falak Selamat Melahirkan Bayi Kembar

Sazzy Falak telah selamat melahirkan sepasang cahaya mata pada pagi tadi sekitar jam 8.25 pagi di Prince Court Medical Centre, Kuala Lumpur.


ok..aku baru tau sal benda ni...nak gambar anak plizzzz.........hueeeeeeeeeee


sumber : zonartis

Yeeyyyy...akhirnya Naik Pangkat jua...Alhamdulillah

Alhamdulillah semalam masa kat office ade orang datang anta surat..bukak2 surat rupanya aku naik pangkat...Ya Allah happy gile aku rasa....41 tu...kemain tinggi ag naik...gayat aku baca surat tu.... semua orang ucap tahniah..aku macam malu2 jugak.....bila orang ucap tahniah aku ckp "ehh tak de lah tinggi sgt 41 je kot" tapi dalam hati aku lega gile..lepas ni bulan2 tak de la aku tercekik sangat...ye la gaju dah besar, pangkat pun dah besar...  aku kena daftar minggu depan kat JPA...

Time is Gold

aku dah fikir masak2...masa tu sememangnya emas....aku rasa kempem kerajaan selama ni tak betul..kempem jangan buang mase macam tak logik..macam takde kerugian disitu...cuba buat kempem jangan buang emas merata-rata aku rase baru idealistik untuk dijalankan di Malaysia...sebab aku ase rakyat malaysia ni mementingkan kebendaan sikit...bukan semua ye ..tapi segelintir yang tergelincir dari landasan... motif???tadek pape..cume rase aku ni banyak buang masa...


chow~~~

Wednesday, April 27, 2011

Kopi gelas terbalik~ woowwwwww



gambar ihsan dari google...

tekejut??siyes ade la...hahhaha ...

Minum kopi dengan beragam wadah pasti sudah biasa kita lihat. Tetapi minum kopi dengan gelas terbalik barangkali, belum banyak yang merasakannya. Kecuali kalau Anda pernah ke Desa Suak Ribe, Kecamatan Johan Pahlawan Meulaboh, Kabupaten Aceh Barat, Aceh.
Di desa ini masyarakat lebih familiar meminum kopi dengan gelas dibalik. Bahkan kabarnya minum kopi dengan cara ini dapat menghilangkan stres dan kepenatan sehabis bekerja.

Tidak banyak tempat yang bisa ditemukan untuk menikmati secangkir kopi dengan cara “aneh” ini. Dan itu hanya bisa Anda dapatkan di warung milik Agus Saini, di Desa Suak Ribe. Lebih kurang 15 tahun Agus Saini menjalan usaha warung kopi, dengan menu spesial kopi terbalik. Awalnya, usaha ini dijalankan sang ayah. Dan mulai diwarisi Agus sejak tahun 1993.

Keunikan cara menyajikan kopi ini banyak menarik simpatik pengunjung, baik lokal maupun dari luar Aceh. Kopi yang dibalik diberi sedotan. Untuk meminumnya, sedotan diarahkan ke pinggiran gelas yang telungkup, dengan dasar piring kecil. Kemudian, tiup perlahan pinggiran gelas untuk mengeluarkan kopi, selanjutnya dihisap.

Mengapa masyarakat di daerah ini meminum kopi dengan gelas terbalik? Ada sejarahnya. “Dulu orangtua kami memang sudah meminum kopi dengan cara gelas dibalik, karena jenis kopi di sini berbeda dengan kopi dari daerah lain. Di sini kopinya tidak mau larut dalam air, sehingga kita harus membalik gelasnya,” ujar Agus kepada PinbisMedia.

Dalam sehari, Agus mengaku bisa menghabiskan 4 – 5 kg kopi, dan kopinya hanya kopi dengan merek “IB. Ibrahim”. Kopi dengan ini merk “IB. Ibrahim” lah yang dikonsumsi masyarakat sejak dulu. Meskipun hanya warung kopi, Agus Saini mengaku pendapatannya per bulan mampu mencukupi kebutuhan anak dan keluarganya.

Menurutnya, harga secangkir kopi di Aceh biasanya tergantung baik-buruknya keadaan ekonomi. Warung kopi adalah bagian dari irama kehidupan dan dianggap teman setia para kaum kecil. Karenanya untuk saat ini, harga secangkir kopi terbalik dihargai Rp 3.000/gelas. Dengan harga yang relatif bisa dijangkau itu, dalam satu bulan pendapatan Agus bisa mencapai lebih kurang Rp2 juta.

“Dalam sehari, orang di sini meminum kopi 2-3 cangkir, tapi kopi yang saya bikin ini tidak baik diminum sampai lebih dari 3 cangkir sehari, karena bisa membuat jantung berdetak kencang. Namun bila diminum 1 cangkir atau 2 cangkir, bisa menghilangkan rasa pegal dan capek karena kerja,” ucap bapak 3 anak ini.

Bila anda ke Kota Meulaboh, jangan lupa singgah ke Desa Suak Ribe untuk menikmati kopi dengan gelas terbalik. Aromanya yang bikin mantap serta penyajiannya yang unik dijamin mampu menarik siapapun untuk berlama-lama nongkrong di warung kopi Agus.


kekecewaan bila project elementz tarik diri dari showdown tertebus sudah

walopon korang dah tau still gaak nk tulis... semua orang dah pun tau minggu lepas dalam showdown project elementz tarik diri...gile r aku dan kengkawan gile kecewa kot.. mase audition ag dah jatuh hati ngan crew ni ...seyes crew terbaik aku ase..tapi apekan daya dorang tarik diri sebab sorang dari group dorang join comp kat jepun ke kat mane ntah.. then dapat tau dorang menang

klik untuk tumbesaran


huhuhu..bagus la cam tu...taun depan sila la masuk ke showdown lagi..aku betul2 suke dengan crew ni..terbaik lah...macam floor fever...

aku tak berape kenal sangat dengan crew2 die..ye la aku bukan lah dak2 suar besar..aku kalo ko tanye sape siti nurhaliza boleh la jawab..kalo ko tanye sape mira liyana aku dah x kenal... eh takde kaitan....

inikah chua jackson???

jackson (pic), who impressed the judges with his creative choreography; won a trophy, RM2000 cash and an all-expense paid trip to Tokyo, Japan to compete in the Grand Finals to be held on February 19
ohhh..ni lah penyebab mereka menarik diri



who' wear it better?????

pernah ke korang suatu hari tu berjalan-jalan tiba-tiba terserempak dengan orang yang pakai baju sebijik macam baju yang korang pakai??? mesti korang ase macam Onion Icons...nak-nak lagi kalau ade member2 pakat gelak korang ramai2..haaaa lagi la ase nak sepak je muke member sorang2 kan... kalau terserempak dengan orang pakai baju sama kalau boleh kite jalan diam2 je tak berbunyi sikit takut orang perasan kan..tapi yang spoil bila kawan ko gelak2 kan orang da pandang..bila ade orang pandang kan orang dah perasan yang baju ko same pesen dengan baju orang ag satu...SPOIL kan??? 


kalau ko beli baju kat jalan tar lagi la...kalau ko berjalan tu ade la dalam 2 3 orang yang pakai baju sama..marah tol rase hati...macam tak de hari lain ko nak pakai baju tu...pakai la hari esok ke, hari jumaat ke...kan???? xde perancangan rapi betul. tapi kalau nak fikir-fikir balik kalau orang macam aku ni nak jumpe baju yang sama peratus die memang tinggi..ye la jenis aku ni bukan la yang suka beli baju2 dekat butik ni.. tak lalu u olzz...bukan i yang tak lalu tapi poket i yang x lalu nk membeli belah kat situ...baik simpan duit untuk makan lagi sedap...hahaha perut kenyang...ati senang.. baju aku g keje pun baju kurung zaman aku skolah2 dulu kala...betul aku tak tipu. baju biru aku siap ade poket bagai... 


next time kan kalau korang terserempak dengan orang yang pakai baju sama jangan gabra jangan segan, kalau member korang gelak2 wat tak tau..jalan ala-ala catwalk pas tu gayakan baju tu dengan gaya yang paling anggun sekali.. t mesti orang pandang ko dan kate ahhh baju yang die pakai ni lagi cantik pade yang budak tu pakai..hahahha settle


alaaa...retis pun pakai baju same ape....tapi sape yang gayakan baju tu dengan cantik lagi penting....tol tak??? meh aku kasi cuci mate korang dengan 2 3 keping gambor retis 


Tuesday, April 26, 2011

Tragedi April Yang Sadis

u ols bantu cik **** dan En ***** utk wat ******
****** selama ni salah

aku: hah????


**kena buat tiap2 bulan ke bos??
* tak la baiki yang salah je la...pas tu nanti dorang maintain tiap2 bulan..
**baiki ???@#$#@%


baiki means start dari awal ke????
mesti la kan..kalau dr awal tak betul cane ko nak dpt ****** yang betul
@#$%%^%^^%^%

again



Pemuda Dihadapkan Ke Mahkamah Kerana memukul nenek

Ceritanya ada seorang pemuda yang dibicarakan di mahkamah dengan tuduhan yang menjadi isu hangat: Memukul warga emas di dalam keretapi

Hakim berkata kepada pemuda tersebut,

“Sekarang cuba anda ceritakan apa saja yang sebenarnya terjadi secara lengkap dan detail. Anda sangat kejam , berani memukul seorang nenek!”


Pemuda itu pun bercerita. “Begini Tuan Hakim, tiga hari yang lalu saya naik keretapi dari JB ke KL dari Stesyen Johor Bahru. Saya duduk berhadapan dengan seorang nenek tua. Keretapi kemudiannya bertolak dan beberapa minit kemudian sampai di stesyen Kulai. Di stesyen Kulai ini keretapi berhenti untuk pemeriksaan tiket.. konduktor pun datang ke gerabak tempat saya berada, dan tak lama kemudian menanyakan tiket saya. Saya terus tunjukkan pada dia.”

Kemudian giliran dia meminta tiket nenek di hadapan saya. Dia mengeluarkan handbag dari begnya, dari dalam handbag itu dia mengeluarkan dompet besar, dan dari dompet besar itu dia mengeluarkan dompet kecil. Dari dompet kecil itu dia mengeluarkan bungkusan, terus dia buka bungkusan itu dan masih ada bungkusan yang lebih kecil .Bungkusan kecil itu dia buka, dan di dalamnya ada kotak mancis.

Rupanya dia menyimpan tiketnya di kotak mancis itu.” ”Setelah diperiksa konduktor, dia menaruh tiketnya lagi ke kotak mancis itu, lalu kotak mancis dibungkus lagi pakai bungkus kecil itu, lalu bungkus besar, lalu diletakkan dalam dompet kecil, lalu dalam dompet besar, lalu dompet besar itu dimasukkan kembali ke dalam handbag, lalu handbag-nya dimasukkan lagi ke begnya…”

Kita pun meneruskan perjalanan. Perhentian berikutnya di stesyen Kluang. Di sana juga sama, ada pemeriksaan tiket oleh konduktor. Saya dengan cepat diperiksa tiketnya, sementara nenek itu mengeluarkan handbag dari begnya, kemudian dari dalam handbag itu dia mengeluarkan dompet besar, dan dari dompet besar itu dia mengeluarkan dompet kecil. Lalu berturut-turut keluar bungkusan besar, lalu bungkusan kecil yang di dalamnya masih ada kotak mancis. Tiket dia keluarkan dari kotak mancis, diperiksa konduktor, lalu masuk lagi kotak mancis, bungkusan kecil, bungkusan besar, lalu dompet kecil, dompet besar, handbag, dan akhirnya masuk beg lagi…”

Keretapi terus berjalan, dan kita sampai di stesyen Segamat. Lagi-lagi ada pemeriksaan tiket. Tiket saya cepat diperiksa, sementara nenek itu mengeluarkan handbag dari beg, lalu dompet besar, lalu dompet kecil, lalu dari dalam dompet kecil dia mengeluarkan…..

Belum sempat si pemuda selesai, hakim membentaknya. “Hei kamu!! jangan main-main ya!! Kamu ini cerita atau menipu yang bukan-bukan??? Ini mahkamah tahu!!!

Pemuda itu terus menjawab,

“Hah tengok…!

Tuan Hakim baru mendengar cerita yang cuma segini saja sudah marah. Sekarang cuba bayangkan saya yang menyaksikan sendiri perkara itu sepanjang perjalanan dari JB ke Kuala Lumpur!!!

Kenapa Wanita sukar mengandung???

Utk mengelakkan fenomena ini terjadi (selain dari qadha' dan qadar Allah) , elakkan perkara2 berikut bg wanita yg inginkan anak : 

- Minum coca cola, pepsi cola, minuman bergas 
- Makan junk food, 
- Segala jeruk kering seperti asam boi dan jeruk basah seperti jeruk mangga dan ceremai. 
- Makan makanan fast food seperti KFC, Mc Donald dan piza. 
- Makan burger dan naget 
- Makan jambu batu. 

Suami pula dikehendaki meminum susu lembu tepung full cream atau susu segar. Kalau merokok perlu berhentikan tabiat ini.Tidak ketinggalan dari petikan akhbar , si isteri juga kena minum susu lembu sama ada dalam bentuk tepung fullcream atau susu segar. 

Coca cola dan Pepsi Cola was invented by American Jews dengan satu objektif iaitu untuk merosakkan kesuburan manusia. Itulah sebabnya mereka begitu bersungguh-sungguh memasarkan produk ini diserata dunia. 
Namun ironinya ialah di negara mereka sendiri iaitu Israel, produk Coca Cola dan Pepsi Cola tidak ada dijual kerana sememangnya mereka ingin meramaikan bangsa Yahudi. 
Namun apa yang penting sekali sebelum melaksanakan tip atau petua ini ialah mendapat redha Allah. 

p/s : kite juge kena redha dgn qadha' dan qadar Allah..jika ditakdirkan kite tak dikurniakan zuriat/darah daging sendiri..maka redha lah...kite hanya berusaha dan bertawakkal .

iPhone4 Celcom - Coming Soon ~ Register sekarang


huaaaaa....shanggih 

spec iPhone4

Size and weight1

Height:
4.5 inches (115.2 mm)
Width:
2.31 inches (58.6 mm)
Depth:
0.37 inch (9.3 mm)
Weight:
4.8 ounces (137 grams)

Ilmu Tarzan

siapa yang dah baca paper hari ni???? ala pasal ilmu tarzan tu??hahaha siyes dowh ade orang percaya.. dulu2 kalau sebut tarzan dalam otak aku mesti macam ni....kan??kan??kan???? korang pun kompem mesti cenggini gak...alaaa jangan nak geleng2 kepale...pada sape yang belum baca lagi meh aku ade attachkan kat sini keratan akhbar....kalo nk bace lebih lanjut beli la metro/kosmo sendiri


ohhhh..baju peberet ku yang ilang

KUALA LUMPUR: Seorang pemimpin ajaran sesat mungkin layak digelar ‘tok guru tarzan’ kerana hanya memakai seluar pendek dan kemeja-T koyak rabak ketika menyampaikan ceramah kepada pengikutnya sebelum dia ditahan penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).

Lelaki berusia 50-an itu ditahan pada kira-kira jam 1 pagi di sebuah rumah milik sepasang suami isteri yang juga pengikut tegarnya di Puchong, dekat sini, minggu lalu.


Siasatan awal Jais mendapati, lelaki terbabit aktif menyebarkan ajaran sesat dipeloporinya di negeri asalnya di pantai timur dan fahaman karutnya itu berkait rapat dengan kegemarannya masuk ke hutan serta ‘berkawan’ dengan hidupan liar seperti harimau dan gajah.

Penolong Pengarah Jais, Shahrom Maarof berkata, tok guru tarzan itu mula menyebarkan ajarannya sejak tiga tahun lalu serta memiliki puluhan pengikut di kampungnya dan kini dipercayai cuba mengembangkan ajaran itu di Lembah Klang.-metro


“Dia memakai seluar pendek dan baju koyak rabak ketika ditahan dan penampilannya itu selari dengan tuntutan ajaran karutnya yang diperoleh dari kawasan hutan di tempat asalnya,” katanya. Menurutnya, ketika ditahan, tok guru tarzan memberi ceramah cara ‘mengenal Allah’ kepada pemilik rumah yang juga bekas anggota keselamatan dan isterinya, kedua-duanya berusia 50-an.


Beliau berkata, berdasarkan maklumat, tok guru tarzan datang ke rumah pengikut taksubnya itu bagi memberikan ceramah terakhir sebelum membawa pasangan terbabit ke ‘alam baru’ bagi mengenal Allah di dalam hutan di kampungnya.

“Selain itu, dia dijemput oleh pasangan terbabit bagi meyakinkan atau mempengaruhi anak mereka yang enggan menyertai ajaran sesat itu,” katanya.


Shahrom berkata, antara kesesatan terkandung di dalam ajaran tok guru tarzan ialah umat Islam tidak perlu mendirikan solat, sebaliknya hanya perlu mengenal diri sebelum dapat mengenal Allah, selain memastikan hati yang bersih.


“Dia mendakwa kononnya Islam tidak mementingkan pakaian zahir, tapi cukup memiliki hati yang baik. Mungkin sebab itu dia gemar berseluar pendek dan memakai baju koyak rabak.


“Lelaki itu membahasakan dirinya ‘ayahanda’ dan isterinya yang berperanan sebagai orang kanannya dipanggil ‘bonda’ oleh pengikut,” katanya. Menurutnya, ketika disoal siasat, tok guru tarzan mengaku ilmunya bukan bersandarkan al-Quran dan hadis, tetapi lebih kepada ilham yang diperoleh ketika menuntut di hutan. Dia mengaku tidak mendirikan solat dan begitu juga pengikutnya. Katanya, Jais sudah menjalinkan kerjasama dengan pihak berkuasa agama di negeri asal lelaki terbabit bagi memantau kampungnya dan mengesan kemungkinan wujud pengikutnya di kawasan lain.


Sharom berkata, lelaki itu disiasat mengikut Seksyen 7 dan 8, Enakmen Jenayah Syariah Selangor kerana menyebarkan doktrin palsu dan dijangka didakwa di mahkamah syariah pada Julai depan

Dirompak Tetapi Sempat Berdakwah

Nama Mohammad Sohail kini menjadi sebutan di Amerika. Namanya menjadi sebutan dan mendapat liputan di arus media selepas seorang lelaki cuba merompak kedai Shirley Express iaitu kedai milik Mohammad Sohail di Shirley, New York pada Mei 2011.

Perompak itu masuk dengan memegang tongkat baseball dan menuntut wang. Tetapi Sohail nekad dengan memutuskan untuk menarik keluar senapang.Perompak terkejut dengan tindakan Sohail dan dia terus melutut ke tanah. Sebenarnya senapang itu tidak mempunyai peluru.

Perompak mula menangis seperti budak kecil, mengatakan dia hanya merompak kedai kerana dia tidak punya pekerjaan dan keluarganya sudah tidak mempunyai bekalan makanan. Sohail kasihan selepas mendengar rintihan perompak tersebut 

"Ketika saya melihat dia mulai menangis, saya dapat rasakan yang dia terdesak dalam hidupnya sehingga mengambil keputusan untuk mencuri" katanya kepada CNN.

Sohail meminta perompak itu berjanji supaya untuk tidak merompak lagi, kemudian memberinya $ 40 dan roti. Lelaki itu menjawab dengan mengatakan ia ingin menjadi Muslim seperti Sohail. Sohail memberitahu dua kalimah syahadah dan memberikan nama Zardari Nawaz Sharif kepada perompak tersebut.

Sementara Sohail pergi untuk mendapatkan susu untuk perompak, perompak itu terus melarikan diri. Namun Sohail tidak menekan butang amaran selepas itu dan membiarkan perompak itu melarikan diri.

Selepas orang lain mengetahui tentang kebaikannya, mereka mula menghantar wang kepadanya. Tetapi Sohail tidak menggunakan untuk dirinya. Dia memutuskan untuk memberikan kepada orang orang yang tidak berkemampuan dengan menawarkan roti dan kopi setiap malam. 

Minggu ini Sohail menerima surat tanpa alamat pengirim yang mengandungi $ 50 dan nota. Kandungan surat itu:

"Anda telah menukar keseluruhan hidup saya ... Pada waktu itu saya tidak punyai duit, tidak punyai makanan, meja saya kosong, saya tak punyai kerja. Saya tahu ini kerja yang slah dengan merompak tetapi saya tidak punyai pilihan. Saya perlu memberi makanan kepada keluarga saya. Bila kamu acukan senapang, saya yakin 100% saya akan mati. " Tapi kamu telah menjadi inspirasi saya untuk saya menjadi "muslim sebenar"

"Saya sangat gembira bahawa seseorang itu telah mengubah hidupnya," kata Sohail dalam temuramahnya dengan CNN. "Jika dia masih lagi melakukan jenayah, hidup dia takkan berubah. Jadi sekarang dia adalah orang yang baik di dalam komuniti ini dan saya sangat gembira untuk itu. Dia tinggal keluar dari masalah, dia tidak dalam penjara, dan boleh mengurus keluarganya dengan baik . "

untuk lihat video KLIK SINI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...