Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Monday, February 28, 2011

Budak-Budak grrrrrrrrrr

Budak2 kalau bercakap memang la sangat kelakar dan kadang-kadang boleh sakitkan hati ko kan..hahahahaa..nak2 lagi kalo yang cakap tak henti2 siyess...arghhhhhhhhhhhh...

ayah : budak ni tak makan saman betul la..(ayah marah abang long)

adik : ibu , ape la ayah tu, kita mane makan saman,kita kan makan nasi
*******************************************************************

adik : acik2...kenape kereta tu warne biru ?
aku : sebab cat die biru 
adik : kenape cat die biru?
aku : sebab tuan die nk biru
adik : kenape tuan die nak kaler biru??
aku : tengok tu..uiyoooo kerbau...
adik : mane?????
aku : fiuuuu lega

*********************************************************************

Cik Ziah : Azim kenape tak mandi ni???
Adik       : Ibu kate jangan bazir air.
Cik Ziah : erkkk

********************************************************************
adik : ayah kenape budak tu menangis???
Ayah  : dia kene marah ngan ayah dia la tu, kalau degil ayah die marah, kalau baik ayah dia sayang..
Adik  : Ayah die marah pe yah???
Ayah  : Marah la sebab anak dia nakal.
Adik : Ayah, azim Nakal tak ayah??
Ayah : Azim baik.
Adik : Baik macam mane ayah??
Ayah : Baik la, selalu tolong ibu, tolong ayah..
Adik : Ayah nak azim tolong ayah???
Ayah : tak payah la..tengok tv je 
Adik : ayah azim simpan kasut ayah ye...
Ayah : pegi la
adik : ayah, ayah nak air??
Ayah : tak payah
Adik : Ayah kenape ayah tak nak air?
Ayah : grrrrrrrrrrrrrrrrrr *sabo

*******************************************************************************
Adik : Acik tengok citer geng bas kolah
acik : ye la.
Adik : acik wat pe tu??
acik : Msg bopren
Adik : Bopren tu ape?
Acik : Ntah 
Adik : Kenape ntah??
Acik : Tak tahu la, g tanye ibu??
Adik : Acik kenape dorang lawan??
acik : tak tau
Adik : Dorang tu orang jahat ke?
Acik : Tak Tahu
Adik : Dorang lawan2 ngan orang jahat ke?
Acik : Tak tahu
Adik : boring la, semua tak tahu, tanya ni tak tahu..tanye tu tak tau,,seme tak tau
acik : @*#(&(#&^#^&%#^#&*&##
***************************************************************************
dalam perjalanan balik kampung , singgah solat kat surau

adik : Kenape berhenti sini bu??
ibu   : ayah nak solat dulu
adik : ibu tak solat
Ibu   :ibu g sekali la ni
Adik : kenape acik tak solat
Ibu   : Acik tak boleh
Adik : kenape acik tak boleh solat?? acik tak pandai ke?? 
Aku : Diam la adik
Adik :azim solat, hari tu ayah ajar azim solat, azim pandai
Aku  : huiyooooo terer r adik, g la ikut ayah g solat...uiii pandainye azim ni, da la ensem, solat pandai..g ikut ayah tu ea...

**berlari keluar kete ikut ayah die...fiuuuuu =,=!

**************************************************************************
yang ni paling aku tak boleh bla...setiap petang anak sedara aku ni akan g rumah kawan kakak aku  untuk tusyen..so memang everyday pukul 5 dia akan keluar rumah bawak beg dan pukul 6 akan balik....pas 2 baru kuar main...hari pertama tusyen..

kol 5 die kuar macam biasa

15 minit lepas 2 dia balik umah...then kakak aku tanye..

Ibu  : Azim cepatnye balik
Adik : Cik Mas xde kat rumah..banyak kali azim panggil

****************************************************************************
hari ke 2

lepas setengah jam anak sedare aku balik

Ibu : kenapa balik awal??? tak pergi tusyen ke?? baju kotor ni g ane???
Adik : adik kotor cik mas suruh balik dia xnak ajar...
Ibu  : heeeee.... kalau ibu pun ibu xnak ajar, badan kotor2 cam ni..lain kali jangan main, g terus  rumah cik mas,,esok kalau ibu tau azim g main dulu siap la...ibu x bagi azim main...

*********************************************************************
hari ke 3 
Tepat kul 6 anak sedara aku balik 

Ibu : seronok belajar
Adik : Tak seronok cik Mas marah
Ibu : Adik tak dengar dia cakap ape memang la...
Adik : ane ade
Ibu : Esok pergi lagi ye, mcm ni la anak ibu, nk g main g la..da lepas belajar

************************************************************************
hari ke 4
Pukul 6 anak sedare  aku balik rumah

Adik : Ibu azim nak g main
Ibu  : G la..letak beg tu elok2
Adik : yeeeeeeeeeeeeeeeeee (sambil berlari ke luar)
*************************************************************************
hari ke 5,6,7,8..............................................................
anak sedare aku tetap dengan rutin hariannya...kadang2 punya semangat pukul 4 dia da g tusyen..seronok kot..cik mas memang pandai mengajar budak...siyes..seminggu belajar pun budak2 da pandai mengeja...kdg2  kakak aku terpakse halang anak sedare aku dr g tusyen..yela..hari2 kang nyampah lak cik mas tu kan...

*************************************************************************
masa kat taman kakak aku terjumpa la cik mas..borak2 ngan dia then 

Kakak aku : Azim mcam mane blaja???
Cik Mas    : Azim ada la sekali je datang rumah cik mas..lepas 2 dah tak de
Kakak aku : aii biar betul..hari2 dia keluar rumah
Cik Mas : iye sekali je dia datang, mase dia belajar hari tu memang la cik mas marah sebab dia main, g kacau orang lain..lepas tu terus tak datang, cik mas ingat die takut sebab cik mas marah..
Kakak aku : Ya Allah, bertuah betul anak aku tu....dia ari2 keluar , balik ngam2 pukul 6 anta beg baru keluar main..
Cik Mas : yeee dia datang sekali je

**************************************************************************
esoknya anak sedare aku da siap2 dengan beg...

Kakak aku : azim nak g mane??
Adik          : adik nak g umah cik mas.nak belajar
Kakak aku : ohhh ye??? 
Adik           :azim g dulu ibu
Kakak aku : elok2

anak sedare aku pun berlari2 la turun tangge..punye seronok smpai tak tengok belakang ibu die follow...rupenye memang betul la dia tak g tusyen...g main guling2 kat padang ...main tepi sungai..main longkang.....
kol 6 anak sedare aku siap2 amek beg nak balik rumah....kakak ku berlari2 balik umah
****************************************************************************
Kakak aku : seronok belajar?
adik            : biasa je
kakak aku  : Cik Mas ajar ape ari ni?
Adik           : ajar macam2 la...
Kakak Aku : baju kotor kenape??
Adik           : Adik Jatuh
Kakak Aku : cakap betul2??? tipu ibu ye??? g main kat taman kan??? bla~bla~bla~bla

last2 berbirat la punggong die kene rotan.....
********************************************************************************
penat ouhhh melayan dak seko ni..abang2 dia tak pulak macam tu T__T

Sunday, February 27, 2011

Pemuda Misteri Di KaLA hUJan

Malam itu, ada seorang pemuda yang baru pulang dari tempat kerja terpaksa menumpang teduh di suatu rumah yang hanya dihuni oleh seorang ibu dan anak perempuannya karena hujan dengan deras membasahi bumi. Kerana dilihat diluar ada seorang laki-laki, ibu itupun memberanikan diri untuk bertanya kepada pemuda itu.


Ibu : Nak, dari mana ?

Pemuda : Maaf makcik, saya cuma menumpang berteduh di rumah makcik. Setelah hujan berhenti nanti saya akan pulang.

Ibu : Oh begitu.. tiada apa-apa!

Kerana ibu itu yakin pemuda itu orang yang baik, dia pun mempelawa pemuda itu masuk kedalam rumah. Kerana di luar hujan masih lebat dan malam pun sudah semakin larut, Ibu itu memberanikan diri untuk membenarkan pemuda tidur semalam di rumahnya

Mendengar ajakan Ibu itu, dengan malu-malu (tapi mahuu) si pemuda itu pun tidak keberatan untuk sekadar menumpang barang semalam di rumah itu, apalagi Ibu itu punya anak perempuan yang cukup cantik. lagipun kebetulan di rumah itu masih ada satu bilik kosong, Ibu dan anak perempuannya bergegas mengemas bilik kosong itu, sementara si pemuda itu ditinggalkannya di ruang tamu.

Selang beberapa kemudian, Ibu dan anaknya kembali ke ruang tamu untuk menemui pemuda tadi. Betapa terkejutnya mereka kerana pemuda itu sudah tidak ada lagi. Ibu dan anaknya saling berpandangan, rasa takut mula menghantui mereka berdua siapa tahu kalu si pemuda tadi bukan orang tapi jelmaan makhluk ghaib. Hujan yang semakin deras dan kilat yang saling menyambar menambah ketakutan mereka. Sedang mereka dalam ketakutan itu, tiba-tiba mereka berdua dikejutkan pula oleh si pemuda tadi yang tanpa dijemput masuk kembali kedalam rumah dalam keadaan basah kuyup. Tanpa berpikir panjang walaupun masih ada rasa takutnya, Ibu itu pun bertanya kepada si pemuda.

Ibu : Nak, dari mana basah kuyup ni ?

Pemuda : Maaf makcik, saya pulang dulu ke rumah ambil bantal dan selimut!

Ohh...My Princess

huaaa..sedey gile bila cancel plan nak g kenduri akikah anak sedare ku..kalo tak boleh posing-posing dengan anak sedara aku..hueeee nyesal ouhhhhh....

meh la layan gambar dak manje suke merengek2.

oh kamu sangat la comel





kalo kamu boleh lihat dalam cermin tu adalah 2 ekor makhluk tuhan yang sedang snap gambar..yang mcm terngange sikit tu la mak kepda dak kecik ini

muke x leh bla...uhuuuuu

kesimpulan yang saya dapat pada hari ni..
simpulan bahasa
xde kaitan..sudah ko

Saturday, February 26, 2011

Bismillahirrahmanirrahim

BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM ......adalah sangat singkat namun kadangkala


sangat sulit untuk di ucapkan. Dalam hadis Rasullullah dikatakan:



Barang siapa yang membaca BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM sebanyak 21 kali

sebelum tidur maka:



1. Dia akan dihindari dari meninggal dalam keadaan terkejut/mendadak.

2. Dia akan dihindari dari meninggal/bahaya tenggelam.

3. Dia akan dihindari dan dilindungi dari bahaya kebakaran.

4. Dia akan dihindari dan dilindungi dari bahaya rompakan..



Alkisah ada seorang Isteri yang selalu membaca BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM

setiap kali melakukan sesuatu, dalam membuka, menutup dan mengunci

pintu/almari, menaruh dan mengambil barang/sesuatu, membuka dan memakai

pakaian, masuk dan keluar rumah, naik dan turun dari kenderaan, dll.

Pokoknya selalu membaca BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM pada saat akan melakukan

sebarang aktiviti.



Sehingga dengan kebiasaannya tersebut sang suami merasa kesal dan akhirnya

terlintas dibenaknya untuk menguji sang isterinya tersebut. Lalu suatu

ketika sang suami memberikan emas kepada isterinya dan mengatakan: "Wahai

isteriku, ini aku amanahkan emas kepadamu. Simpanlah baik-baik."



Lalu sang isteripun menerimanya dengan mengucapkan

BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dan membuka almari dengan mengucapkan

BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dan menaruh emas tersebut dengan mengucapkan

BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dan menutup/mengunci almari dengan mengucapkan

BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM.



Setelah beberapa hari dan kebetulan si isteri tidak ada di rumah, maka sang

suami mengambil emas tersebut dari dalam almari dan membuangnya ke laut.

Lalu ia kembali ke rumah dan ketika isterinya pulang dia pun meminta kepada

isterinya untuk mengambilkan emas yang diamanahkan beberapa waktu lalu.



Lalu sang isteri pun masuk ke kamar dan dengan mengucapkan

BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dia pun membuka pintu almari tempat ia menyimpan

emas tersebut. Lalu mengambil emas yang saat itu dalam keadaan basah (air

laut) lalu menyerahkannya kepada suaminya.



Melihat emas tersebut basah sang isteri pun menjadi bingung dan bertanya

kepada suaminya, lalu sang suami pun bersujud dan beristighfar dan setelah

itu menceritakan kejadian yang sebenarnya bahawa dia (suami) telah membuang

emas tersebut ke laut tanpa pengetahuan sang isteri dengan tujuan untuk

mengetahui manfaat dari BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM.



Dari cerita diatas maka kita dapat melihat kesaktian dari kalimat

BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM selain dari itu masih banyak lagi manfaatnya

iaitu:



Kita disarankan untuk membaca BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM ketika kita akan

mengambil dan menaruh pakaian di gantungan, baik yang pakaian baru maupun

yang baru kita gunakan. Tujuannya adalah agar pakaian tersebut tidak

digunakan oleh makhluk lain (gol. Jin), ini dapat kita lihat apabila kita

menaruh pakaian maka ketika kita gunakan kadang terasa gatal dan tidak

nyaman.. Memang kita biasa mengatakan bahawa itu adalah pengaruh lembab

ataupun sebagainya namun pada dasarnya pakaian tersebut telah digunakan

oleh makhluk lain dengan cara mereka.



Keutamaan kalimat BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM adalah lebih untuk kaum wanita

(pria juga) karena banyak juga dari golongan wanita yang tanpa disedari

olehnya sendiri (wanita tersebut) bahawa dia telah melakukan hubungan

fizikal dengan golongan jin. Mungkin terdengar tidak masuk akal namun ini

benar adanya. Oleh kerana itu kepada kaum wanita mulailah membiasakan diri

untuk membacanya.



Demikian sedikit penjelasan dan cerita mengenai keuntungan yang dapat kita

peroleh dari mengucapkan BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dalam melakukan aktiviti

kita sehari-hari, semoga setelah membaca ini kita semua mulai dapat

membiasakan diri untuk mengucapkan BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dalam

melakukan aktiviti kita sehari-hari.



Amin..... tolong anda kirimkan artikel ini kepada sesama Muslim,

baik keluarga, sahabat dan siapa saja yang anda kenal
untuk bacaan keluarga di rumah. Terima kasih.

psstt** kalau disebarkan mungkin bermanfaat..tapi kalau tak disebarkan pun anda tak akan dapat bala or kesusahan dalam masa 7 hari.... <-----biasa dapat sms kalau x sebar anda akan ditimpa bala dalam masa 7 hari... huh...ade patut
psstt** seandainya artikel ini salah sila betulkan

Undang-Undang Pelik seluruh Dunia

Banyak perkara yang agak pelik berlaku di alam nyata. Bunyi macam mengarut, tetapi itulah kenyataan



THAILAND :

* Dilarang keluar rumah tanpa memakai seluar dalam.



SWISS :

* Dilarang berkebun di hari minggu.



SWEDIA :

* Dilarang mengecat rumah tanpa izin daripada kerajaan dan harus menggunakan cat yang sudah mendapat sertifikasi dari mereka.



KOREA SELATAN :

* Polis wajib melaporkan jumlah wang rasuah yang mereka terima daripada para pemandu yang ditahan.



SINGAPURA :

* Dilarang berjalan (bogel)

* Tidak flush jamban setelah buang air di toilet, dikenakan denda.



UNITED KINGDOM :

* Dilarang menjual sayuran di hari minggu .

* Wanita dilarang makan coklat di tempat umum.



MEXICO :

* Wanita yang bekerja dilarang mengenakan pakaian seksi yang dapat memprovokasi rakan kerja selama jam kerja.

* Dilarang memaki di tempat umum.





AUSTRALIA :

* Dilarang mengangkat telepon pada deringan pertama.

* Dilarang mengenakan spenda Hot Pink di hari minggu.



YUNANI :

* Dilarang mengenakan topi di stadium, kerana dapat mengganggu pandangan orang lain.



KANADA :

* Dilarang menempel plaster luka di tempat umum.

* Dilarang menyirami tananam di kebun waktu sedang hujan.

* Dilarang memanjat pokok.



PERANCIS :

* Dilarang berciuman di keretapi bawah tanah.



ISRAEL :

* Dilarang memelihara **** di Israel . Orang yang melakukannya akan ditembak mati.



AMERIKA

ARIZONA :

* Dilarang memandu tanpa kasut.

* Dilarang bermain domino di hari Minggu.

* Dilarang memakai kumis palsu di gereja.

* Hukuman mati dikena bagi sesiapapun yang menaburkan garam di atas rel kereta api.

* Dilarang memandu dengan mata tertutup.



ALASKA :

* Dilarang mengambil gambar beruang yang sedang tidur.

* Dilarang memberi minum bir pada rusa.

* Dilarang berjalan-jalan sambil membawa busur dan anak panah.



ARKANSAS :

* Suami diizinkan memukul isterinya, tapi tidak boleh lebih dari 1 kali sebulan.

* Dilarang memelihara buaya di dalam bathtub.

* Wanita yang saling menggoda di tepi jalan, akan dikenakan 30 hari penjara.

* Dilarang membawa lembu berjalan-jalan di jalan utama di hari Minggu.



CALIFORNIA :

* Binatang peliharaan dilarang dibiarkan berhubungan seks di sekitar lokasi sekolah, taman, dan tempat ibadah.



COLORADO :

* Dilarang berdebat dengan polis, kecuali kenderaan anda ditahan olehnya.



CONNECTICUT :

* Dilarang mencium isterinya di hari minggu.



FLORIDA :

* Dilarang bernyanyi di depan umum sambil mengenakan pakaian renang.

* Dilarang kentut di tempat umum setelah pukul 6 .

* Dilarang memecahkan piring dan gelas lebih dari 3 buah sehari.



WASHINGTON :

* Dilarang menyusui anak di tempat awam.



MALAYSIA :

* Motosikal wajib memasang lampu pada waktu siang (eh ye ke ni??x pernah dengar)

sumber : email ku

Thursday, February 24, 2011

Zizan & Dira Pengacara Melodi seterusnya


Tweet @Guamalaysia menyatakan bahawa Zizan & Dira telah dipilih sebagai hos baru program Melodi. Tugas akhir Wahid & Fara Fauzana adalah pada 27 Mac di lokasi Karnival Jom Heboh Batu Kawan, Pulau Pinang manakala Zizan & Dira akan mula bergandingan sebagai pasangan hos Melodi pada 3 April 2011.


PENGACARA BARU MELODIPENGACARA BARU MELODI

Teka-teki mengenai siapakah yang bakal mengantikan tempat Wahid dan Fara Fauzana sebagai pengacara baru Melodi terjawab sudah dimana mereka yang bertuah itu ialah Zizan (Raja Lawak) dan juga Dira Abu Zahar.
So, tahniah kami ucapkan kepada Zizan dan juga Dira kerana diberi kepercayaan untuk mengacara rancangan berbentuk hiburan nombor satu Malaysia itu. Dah diberi kepercayaan tu, hopefully anda buat yang terbaik la yer.
Oh ya, untuk info anda semua, Zizan dan Dira akan mula menjadi pengacara baru Melodi berkuatkuasa pada bulan April nanti kerana kontrak Wahid dan Fara Fauzana akan tamat secara rasminya pada penghujung Mac ini.
Actually kami tak kisah pun siapa yang mengacara Melodi tu kerana apa yang penting bagi kami adalah kandungannya. Yer la, pengacara bagus bagai nak rak sekalipun tapi pengisian’nya hampeh tak best juga kan?
sumber :zon artis

oh patutla zizan ngan dira ni selalu dijemput jadi pengacara..kalo zizan memang best r..kalo dira xsure lak...papepun aku jarang layan melodi

sumber: aku lah..hoh nak sumber2 bagai

5 jenis wanita ditakuti lelaki

Satu kajian yang dilakukan di Itali terhadap ribuan lelaki tentang jenis wanita yang mahu mereka jadikan pasangan. Dari survey tersebut menunjukan beberapa jenis wanita yang jarang menjadi idaman lelaki


1. Single mother :

Sikap segelintir lelaki yang terkadang ego bahkan keanak-anakan sering kali tak boleh menerima wanita yang telah memiliki anak.

Tanggung jawab untuk mengurus anak yang bukan buah hatinya membuat mereka berfikir dua kali untuk mendekati para single mother.

2. Wanita pemboros :

Sifat wanita yang suka berbelanja kadang2 membuat 'ngeri' bagi lelaki.
Walaupun mereka yang akan menjadi pencari nafkah utama, terkadang lelaki memilih untuk mendekati wanita yang lebih sederhana, dan tidak suka berfoya-foya.

3. Wanita yang ramai kenalan :
wanita seperti ini tidak berbahaya bagi sesiapapun. Tapi siapa sangka, wanita-wanita yang memiliki banyak sahabat pun menjadi pilihan terakhir.

wanita yang ramai sahabat membuat lelaki merasa 'tidak selamat' posisinya. Kebanyakan lelaki juga merasa disakiti harga dirinya jika wanita yang dia cintai lebih mendengarkan pendapat sahabatnya berbanding dirinya.

4. Wanita yang banyak bicara dengan pernikahan :

Jika di hubungan pertama Anda sudah berbicara tentang pernikahan. Hal ini bukan bererti mereka takut berkomitmen, namun dia belum siap sedia untuk membicarakan hal yang serius di awal perkenalan.

5.Si permaisuri ego :

Yang terakhir, dari survei tadi, sebanyak 98 % mengaku tak akan mahu menjadi pasangan wanita yang bersifat egois serta mementingkan diri sendiri.

Wanita jenis ini biasanya pentingkan diri sendiri dan selalu minta dilayani dalam semua hal. Bertemu wanita seperti ini membuat mereka merasa seperti dipergunakan.



psstt***kalau kat Malaysia rasanya lelaki paling takut dengan wanita yang xcun...benarkah???





Nong Poy - Lelaki Tercantik

apekah lelaki tercantik???? kenal tak nong poy ni?? dia ni supermodel thailand..yang mengejutkan aku ialah dia ni lelaki....menurut pembacaan di google tadi nong poy telahpun menjalani pembedahan semasa umur 17 tahun..waduhhhhh...
yee aku tahu aku lmbat ...korang seme dah tau kan??? T__T tapi aku nk post gak....
tengok gambar dia lagi comel pada perempuan wooo..aku pun naik jeles tengok..




















ni gambar semasa dia masih kanak2..










die ni seksi sangat...susah nak cari yang kurang seksi =,=!

"Program TV Saya Sendiri - Ady Budika Contest"

Ady Budika
klik banner untuk join

Kalau aku ade peluang la dapat program tv aku sendiri, aku nk wat talkshow cam oprah punyer 2..walaweh..angan2 tinggi melangit kan?
pas 2 set tu aku nk kalerful..warna -warni....sedap mata memandang...
talk show aku haruslah berunsurkan infotainment kan....yang mana sedikit info dan sedikit hiburan..kasi belen gitu..hohoho
aku leh jemput blogger2 untuk dtg ke talk show..jemput artis..pheeewit..jemput student2...
banyak benda r nak wat...
jemput lak bukan jemput sorang je taw..jemput la 2 3 orang..ala2 gather gitu...
name talkshow aku lak...
emm ape ye???
Talkative
ehh betul ke idok ejaan???kamus xde lak sini..cissss

stesen tv pilihan mestilah 8tv ..kalo x boleh tv3 pun best gak..janji tv kan

Bagaimana nak tarik penonton?
susah gak soklan ni..tapi asenye mestilah saya kene cari info2 semasa dan hot gitu....orang Malaysia ni asenye seme dah pandai memilih..so pandai2 kene pilih isu yang harus diketengahkan..

hoho..itu saje wat mase ni

Kekuatan Hidup dan Mati ada di Lidah

tajuk ni bukan main2 punya tajuk..sila baca dengan muka dan nada yang serius...
Kejadian kutuk mengutuk, maki memaki, kondem mengondom  mengondem antara blog ni dah lame aku perasan....n kebanyakkan mangsa dia adalah blogger2 femes...
why???? kenape??? 
benda2 macam ni leh watkan berblog jadi kurang seronok..yela...blog kan tempat kita share2 ilmu, share tips2..share kaedah2..tempat tambah kenalan...so bila jadi macam ni dah jadi cam x seronok pulak.. :(

maybe pada pandangan korang yang kutuk2 tu blogger ni berlagak???
pe kate korang cuba tegur die dulu...

korang: hai ben lame macam mane ye nak wat header shantek??
ben ashaari(bukan nama sebenar) : lu sape??? gua ade kenal lu ke? gua pemes lu taw...
kalau dia balas macam ni mang berlagak ok...tapi jangan pulak kalau die x balas komen korang tu korang rase die berlagak...kalau perlu dia balas..tengok keadaan la beb..

mentang2 follower banyak perasan bagus.!
kalau rasa cam tu xyah la follow die kan
komen dr cik epal(bukan name sebenar) 
aku takde la bagus mana pon. buat apa lah aku nak perasan bagus. pasal follower ni aku sebenarnya malas sangat nak komen. but kena gak. aku memang tak pernah ah nak pergi blog orang nak cakap "i dah follow ur blog, follow me back" ouh sorry. bukan sebab aku tak friendly or what but aku rasa biar lah orang yang nak klik button follow dekat blog aku tu memang suka dengan blog ni. Aku tak pernah nak paksa pon sesiapa nak follow blog ni. lantak pi lah 10k, 5k, seratus hatta sepuluh orang pon yang follow blog ni. apa nak di herankan? janji aku enjoy tulis blog. but thank you so much pada yang sudi nak follow blog ni =')

blog die tu cam sampah la..aku komen die delete balik komen aku
komen sisyira(bukan nama sebenar)
saya delete komen awak, tak approve komen awak, sebab awak tulis bukan-bukan, cuba tulis elok-elok, pasti syira approvenya :)
hek ena blogger tu perasan diva
haruslah...blog die ngan muke dia masuk majalah ko ade??? tak de kan???
tapi still dorang tak sombong ape??

bila aku bace2 entry dorang pasal orang macam ni aku teringat pada cerita kodok ni..meh layan seme

Sekelompok kodok sedang berjalan-jalan melintasi hutan,dan dua di antara kodok tersebut jatuh kedalam sebuah lubang. Semua kodok-kodok yang lain mengelilingi lubang tersebut. Ketika melihat betapa dalamnya lubang tersebut,mereka berkata pada kedua kodok tersebut bahwa mereka lebih baik mati. Kedua kodok tersebut tak menghiraukan komentar itu dan mencuba melompat keluar dari lubang itu dengan segala kemampuan yang ada. Kodok yang lainnya tetap mengatakan agar mereka berhenti melompat dan lebih baik mati.

Akhirnya, salah satu dari kodok yang ada di lubang itu mendengarkan kata-kata kodok yang lain dan menyerah. Dia terjatuh dan mati. Sedang kodok yang satunya tetap meneruskan untuk melompat sedapat mungkin. Sekali lagi kerumunan kodok-kodok tersebut berteriak padanya agar berhenti berusaha dan mati saja. Dia bahkan berusaha lebih kuat dan akhirnya berhasil.

Ketika dia sampai diatas, ada kodok yang bertanya, "Apa kau tidak mendengar teriakan kami?". Lalu kodok itu (dengan membaca gerakan bibir kodok yang lain) menjelaskan bahawa ia pekak. Akhirnya kodok2 tesebut sedar bahwa saat di bawah tadi kodok pekak itu menganggap mereka telah memberikan semangat kepadanya.

Renungan :

Kekuatan hidup dan mati ada di lidah. Kekuatan kata-kata yang diberikan pada seseorang yang sedang "jatuh" justeru dapat membuat orang tersebut bangkit dan membantu mereka dalam menjalani hari-hari.

Kata-kata buruk yang diberikan pada seseorang yang sedang "jatuh" dapat membunuh mereka. Hati hatilah dengan apa yang akan diucapkan. Suarakan 'kata-kata kehidupan' kepada mereka yang sedang menjauh dari jalur hidupnya. Kadang-kadang memang sulit dimengerti bahwa 'kata-kata kehidupan' itu dapat membuat kita berfikir dan melangkah jauh dari yang kita perkirakan.

Semua orang dapat mengeluarkan 'kata-kata kehidupan' untuk membuat rakan dan teman atau bahkan kepada yang tidak kenal sekalipun untuk membuatnya bangkit darikeputus-asaanya, kejatuhannya, ataupun kemalangannya.

Sungguh indah apabila kita dapat meluangkan waktu kita untuk memberikan semangat kekuatan bagi mereka yang sedang putus asa dan jatuh.







"Gathering di Bangku Kosong"


kata-kata keramat tuan blog

Segmen ni tak ada adiah. Cuma sebagai satu bentuk ruang pengenalan buat sesama blogger. Sesiapa yang pernah dipaparkan dalam blog ni .. saya harap kasik ehh peluang untuk orang lain. Saya tahu ramai yang nak dedahkan blog derang, kalau yang lain sudi, leh tolong promotkan segmen ni, supaya lebih ramai memeriahkannya. Nanti leh la kita buat gathering .... erkkk .. gathering dalam blog ni arrr... hehehe. Ok?

ok???ok tak??? huhuhu kalau nak join klik sini

SAYA NAK ! SAYA NAK !


satu ag segmen brother ben kita...
saya nak!! saya nak!! saya nak join..
huhuhu haruslah kan..
kalau ben punye segmen macam harus join..kalo x join nyesal...kehkehkeh <---ni bukan bodek
macam menarik je segmen ni..die kate berlakon2..
ohh harus beli baju bling2 ni...hahahaa
berlakon cerita ape ni???
si tanggang kah?
puteri gunung raya kah???

korang mau join???

aKU tAK tAU lOR....

Gune wet mane ni?
tak tau la tunggu bos

wat kat mane ni?
tak tau la tunggu bos

yang mana nak koyak ni
yang dalam kotak

fail koyak sekali ke?
saya tak koyak

fail ni tampal balik ke?
haah

boleh guna lagi????
tak tau la

nota ni nak koyak?
tak tau la

sape yg bg talk?
tak tau...bos yang suggest

nota ni guna ag tak?
tak tau

aku tak tau laa!!!!!!!!!!!

Angin Yang Melanda Di Office Pepagi Hari

hoh siapakah yang dibicarakan oleh otai2 di ofice aku ni???
siapa mereka??
siapa yang berchenta???
demmm nape aku tak tau gossip2 hot ni???
sape mereka???
sape??????
sape J?? sape K??
sape????sape????sape???
SIAPAAAAA!!!!!!!!!!!!
aku kene siasat ni...jap ag detektif ain, detektif scha, detektif ain lagi satu, ngan detektif yana kite kene siasat....

Jom Join Bloglist Pak Cek Biola


Bloglist lagi....suke tol join bloglist ye...haruslah..selain memudahkan BW kita gak boleh BW..selain itu jugak boleh BW..sambil2 tu ape salahnye kita BW kat bloglist ni..huhuhuhu
syarat2 nak join Bloglist Pakcek Biola ni..
dasyat ouhh syarat die....ala2 nak minang puteri gunung ledang....<----tipu

syarat-syaratnya

Copy header blog Pak Cek Biola kat atas ni 
SUDAH

Pastekan header tersebut ke entri anda dan linkkan header tu ke entry ini..
 YANG NI AKU X PANDAI NAK WAT NI... BAGI LINK AJE BOLEH...? KLIK SINI YE

buat satu entri ringkas yang bertajuk "Jom join Bloglist Pak Cek Biola.." 
INI LAH ENTRY DIA..HOOOYEAHHH

Dalam entri itu,sila pilih anda ingin kategori yang mana, Blogku Hot, Blogku Chill, atau Blogku Style KATEGORI YANG SAYA PILIH..EMMMM...X SURE LA YANG NI..CAM X HOT, CHILL PUN CAM TAK..STYLE..EH X KOT
 PILIH CHILL LA KOT..BUNYI CAM RENDAH DIRI SIKIT

Sila tag 3 kawan anda untuk join bloglist ini dan pastikan mereka tahu anda tag mereka..
TELAGA PUTIH <------KOMPEM KENA TAG
SCHA <------ KO KENE JOIN NI
ERLYN <------- WAJIB BUAT NI KO TAW

Sila follow blog ini terlebih dahulu untuk memudahkan kerja wan nanti..
UDAH LAME MEMOLOW BLOG PAK CEK NI

Yang penting,bila dah siap entri korang,jangan lupa tinggalkan link entri korang ke ruangan komen entry ini
SUDAH BUAT NI

Tarikh tutup join bloglist ni : 31 MAC 2011, 11.59 malam

Wednesday, February 23, 2011

Stainless stell

walopon korang dah penah bace aku tetap nak post ....


Suatu hari di tengah hutan.. ketika para pelajar sebuah universiti sedang melakukan penyelidikan terhadap tumbuhan hutan... Seorang pelajar senior yang juga merupakan pemimpin kepada rombongan itu terjumpa dengan sebuah pisau lipat di atas tanah. Menurut peraturan yang telah ditetapkan semasa membuat penyelidikan di dalam hutan, sesiapa yang meninggalkan barang penyelidikan di dalam perjalanan akan dihukum. 

Lalu pelajar senior itu mengambil pisau lipat dan mengumpulkan semua pelajar untuk tujuan menghukum mana-mana pelajar yang telah lalai dan meninggalkan pisau lipatnya. 

"Siapa yang kehilangan pisau lipat di tengah perjalanan tadi?!!" tanya pelajar senior itu.. 
Tak ada seorang pun yang berani mengaku.. Kemudian pelajar senior itu menambah.. 

"Ayuh cepat!! mengaku aje la.. lagi pun sebenarnya aku dah tau siapa pemilik pisau lipat ni sebab namanya terukir kat sini.. Tapi aku nak kejujuran korang semua untuk mengaku!!!" 
Masih tidak ada jawapan dari para pelajar lain.. 

"Kalau tak ada yang jujur nak mengaku salah, aku akan panggil nama pemilik!!!" 

Pelajar-pelajar masih lagi diam. Akhirnya pelajar senior itu tidak dapat bersabar lagi.. lalu diambilnya pisau lipat tadi kemudian dengan lantang dia menyebut nama pemilik pisau itu... 

"STAINLESS STEEL!!cepat keluar...!!!"

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...